• 365 days right of withdrawal
  • Handmade danish jewelry
  • Free shipping for order above €40

Terms and conditions

Allgemeine Informationen
Northern Legacy ApS
Reg. 39684209

Northern Legacy
Att. Jonas

Stammen 102

9260 Gistrup

Denmark
E-Mail: support@nlegcy.com
 

Zahlung
Alle Preise sind in DKK angegeben und beinhalten 25% Mehrwertsteuer.

 

Wann berechnen wir Ihre Zahlung?

Wir berechnen Ihre Zahlungen, wenn die Bestellung aus unserem Lager versandt wird.

 

Creditcards
Bei Northern Legacy ApS akzeptieren wir Dankort, Visa / Dankort, MasterCard, Maestro, Visa Electron, MobilePay, PayPal, Apple Pay und American Express. Die Menge der Waren wird nur abgezogen, wenn die Waren von Northern Legacy ApS versendet werden. Wir können nur den angegebenen Betrag oder weniger abziehen - und zwar nur einmal. Wenn Sie mit dänischen Debitkarten zahlen, werden keine Kartengebühren abgezogen.

Es ist definitiv sicher, bei uns einzukaufen, da die gesamte Kommunikation zwischen unserem Zahlungssystem und dem Karteninhaber über eine verschlüsselte SSL-Verbindung (Secure Socket Layer) erfolgt.

Bei Zahlung mit PayPal: Wenn Sie über PayPal bezahlen, sind Sie nicht durch den Widerspruch geschützt. Lesen Sie mehr über die Bedingungen auf der PayPals-Website.

 

Fracht

Wir bieten kostenlosen Versand und Austausch für alle Bestellungen über 300 DKK. Sie müssen Ihre Lieferadresse eingeben und Ihre bevorzugte Lieferoption an der Kasse auswählen.

Alle Bestellungen werden von DAO (Danish Newspaper Distribution) und PostNord (International Orders) versandt

Die Lieferung innerhalb Dänemarks dauert in der Regel 2-5 Werktage.

Lieferung in EU-Länder und den Rest der Welt dauert in der Regel 5-15 Werktage.


Wenn Sie Ihren Kauf bereuen (Rücknahme / Rückgabe)
Als Northern Legacy-Kunde haben Sie 365 Tage volle Rendite. Wir möchten, dass Sie Ihr Northern Legacy-Produkt lieben. Wenn Sie mit Ihrem Produkt nicht zufrieden sind, können Sie jedes Northern Legacy-Produkt innerhalb von 365 Tagen nach Erhalt der Bestellung zurücksenden, vorausgesetzt die Waren sind unbenutzt und in der Originalverpackung.
Die Widerrufsfrist endet 30 Tage nach dem Tag, an dem Sie Ihren Artikel erhalten haben. Wenn Sie mehrere Artikel in einer Bestellung bestellt haben, diese aber einzeln geliefert werden, läuft die Deadline ab dem Tag, an dem Sie den letzten Artikel erhalten. Die Frist beinhaltet, dass Sie 365 Tage ab Erhalt haben, um uns mitzuteilen, dass Sie Ihren Kauf stornieren werden. Sie können eine E-mail an support@nlegcy.com.

Stornierung eines Teils des Kaufs


Wenn Sie mehr Artikel von uns gekauft haben, haben Sie die Möglichkeit, einen oder mehrere Artikel zurückzugeben, obwohl sie in einer Bestellung gekauft wurden.
Bitte beachten Sie, dass Sie die Versandkosten nicht zurückerstatten, wenn Sie einen Teil Ihres Kaufs bereuen.

 

Rückkehr
Sobald Sie uns mitgeteilt haben, dass Sie Ihren Kauf stornieren möchten, haben Sie 14 Tage Zeit, um den Artikel an uns zurückzusenden.
Sie müssen für das zurückgegebene Paket bezahlen, und Sie haften, wenn während des Transports ein Schaden entsteht.


Der Zustand des Produkts, wenn Sie es zurückgeben
Wenn der Gegenstand an Wert verloren hat und weil Sie ihn anders verwendet haben als nötig, um die Art, Eigenschaften und Art des Gegenstandes zu bestimmen, können Sie nur einen Teil des Kaufbetrages erhalten. Der Betrag, den Sie erhalten können, hängt vom kommerziellen Wert des Händlers ab. In einigen Fällen kann dies bedeuten, dass Sie keine Rückerstattung erhalten.
Wir möchten, dass Sie den Artikel in der Originalverpackung zurückschicken. Wenn die Originalverpackung fehlt, kann dies zu einer Wertminderung des Artikels führen.

 

Rückzahlung des Kaufbetrages
Wenn Sie Ihren Kauf bereuen, können Sie Ihr Geld zurückbekommen. Bei einer Wertminderung ziehen wir den Betrag ab, für den Sie haften.

Wir erstatten alle von Ihnen erhaltenen Zahlungen einschließlich der Versandkosten (es gelten jedoch keine zusätzlichen Lieferkosten, wenn Sie ein anderes Lieferungsformular gewählt haben als die billigste Form der Standardlieferung, die wir anbieten) spätestens 14 Tage nach dem Tag, an dem wir uns befinden hat Ihre Nachricht erhalten, dass Sie die Vereinbarung rückgängig machen möchten.
Wir werden das Geld mit der gleichen Zahlungsmethode zurückgeben, die Sie für den Kauf verwendet haben, es sei denn, wir haben etwas anderes vereinbart.
Wir können die Zahlung zurückhalten, bis wir den Artikel erhalten, es sei denn, Sie senden uns Unterlagen zur Rückgabe.

Wenn Sie den Artikel mit PostNord oder GLS zurücksenden möchten, können Sie dieselbe Verpackung recyceln, in der das Produkt geliefert wurde.

Der Artikel wird gesendet an:
 

Northern Legacy
Att. Jonas

Stammen 102

9260 Gistrup

Denmark

Hängen Sie in der Sendung eine Notiz in Papierform an:
1. Bestellnummer

2. Gewünschte Größe oder Art, wenn Sie möchten, dass der Kaufpreis Ihres zurückgegebenen Produkts zurückerstattet wird.

Wir erhalten keine Pakete, die ohne Versand versendet werden, oder per Versand. COD. Wir erhalten nur Pakete, die direkt an die Adresse gesendet werden.

Garantie
Beim Einkauf bei Northern Legacy haben Sie immer eine Garantie von 24 Monaten (siehe unten für die vollständige Garantie) - Denken Sie daran, Ihre Quittung zu speichern. Wenn Sie mit Northern Legacy als Verbraucher handeln, gelten die Einkaufsbedingungen für den Kauf. Dies bedeutet, dass Sie eine 24-monatige Garantie haben. Die volle Gewährleistung setzt voraus, dass die Mängel der Ware nicht auf einen Missbrauch des Produkts oder sonstiges schädliches Verhalten zurückzuführen sind, das zum Schaden geführt hat.
Wenn Ihre Beschwerde gerechtfertigt ist, bedeutet dies, dass Sie entweder den Gegenstand reparieren, tauschen, das Geld zurück oder einen Rabatt im Preis, abhängig von der spezifischen Situation, erhalten können. Wir behalten uns vor, einen Mangel / Schaden mit einem unbeschädigten Gegenstand zu beheben, anstatt den Kaufpreis zurückzuzahlen. Bitte beachten Sie, dass eine begründete Reklamation entweder durch Reparatur Ihres Produktes oder Ersatz durch ein neues Produkt desselben Typs beigelegt wird.

Sie müssen innerhalb "angemessener Zeit" werben, nachdem Sie den Schaden / Fehler entdeckt haben. Wenn Sie innerhalb von zwei Monaten werben, nachdem der Schaden / Fehler entdeckt wurde, wird die Beschwerde immer rechtzeitig erfolgen.
Wenn Ihr Anspruch garantiert ist, erstatten wir Ihnen Ihre (angemessenen) Versandkosten. Das Produkt muss immer in einer sicheren Verpackung zurückgegeben werden.
Denken Sie auch daran, eine Quittung für den Versand zu erhalten, damit wir Ihre Versandkosten erstatten können.

Wenn Sie den Artikel mit PostNord oder GLS zurücksenden möchten, können Sie dieselbe Verpackung recyceln, in der das Produkt geliefert wurde.

Der Artikel muss gesendet werden an:
 

Northern Legacy
Att. Jonas

Stammen 102

9260 Gistrup

Denmark

Wir erhalten nur Pakete, die direkt an die Adresse gesendet werden.
Wenn Sie den Artikel zurücksenden, geben Sie bitte eine detaillierte Beschreibung des Problems an.

 

Giftcard

Giftcards are valid 2 years from the day of purchase.

Protection of personal information

At Northern Legacy we value transparency and transparency about how we treat your personal information.

 

We prioritize the security of your personal information, therefore we have developed a policy that tells, how we use your personal information and how we protect them.

1. Who is in charge of the protection of your personal information?

The company Northern Legacy is responsible for the personal information you provide and is responsible for protecting your personal information in accordance with Danish and European data protection laws.

Northern Legacy ApS
CVR-nr. 39684209

Stammen 102

9260 Gistrup

Denmark


E-Mail: support@nlegacy.com


2. How do we store your information?

The personal information we collect about you is stored within the European Economic Area ("EEA"), but may also be transferred to and used in a non-EEA country. Such transfer of your personal information is performed in accordance with applicable law.

3. Who has access to your information?

Your information can be shared within Northern Legacy. We do not distribute, sell or exchange your personal information to third parties for marketing activities outside of Northern Legacy. Personal information disclosed to third parties is used only to service you. These could for example include shipping companies in connection with delivery of the goods, media agencies in connection with distribution of newsletters and accounting systems for handling bookkeeping.

4. What kind of personal information do we collect?

We collect the personal information you provide us, for example, when making an order, contact our customer-service or when you participate in our competitions. The personla informations, that you provide, can for example be contact information and payment information. In addition, we may collect certain personal information from external sources, such as credit information and address updates.

5. What do we use your personal information for?

We use your personal information for the following purposes:
 

  • Creating and managing your personal account on Northern Legacy.

  • Processing your orders and possibly return

  • Sending messages via sms, mail or similar regarding delivery status, order pickup, and the like

  • Contact you in case of problems with delivery of your goods

  • Shipment of marketing material such as customer feedback, newsletters, if you have accepted this, etc.

  • Message to winners of online competitions

  • Analyze to provide you with relevant marketing materials and information

  • Validating your age to find out if you are legally authorized to shop online

  • Prevention of abuse or improper use of our services

  • Analysis for website optimization to give you the best experience
     

We store your personal information as long as they are necessary for us to perform the above services or as long as the law requires it. Then your personal information will be deleted.

6. What are your rights?

You are entitled at any time to know which personal information we have registered about you. If your information is incorrect, incomplete or irrelevant, you can wish them corrected or deleted. We can not delete your personal information when legally required storage, such as the current bookkeeping act which has meant that the personal information will be stored for 5 years. You may, at any time, revoke your permission that we use your data for marketing purposes. You can contact us by writing to support@nlegacy.com. Below we have a detailed overview of your rights.

6.1 Right of access:

You are entitled at any time to know what personal information we have registered about you. Contact Northern Legacy, and we will send your personal information by email.

6.2 The right to transfer data:

Northern Legacy uses your personal information electronically, upon your consent or under an agreement, you are entitled to receive a copy of your data in a structured and common manner and a machine-readable format for either you or any other party. This applies only to the personal information you have given us. For example, be e-mail, name, address, telephone number etc.

6.3 The right to correct data:

You may at any time request to have your personal information corrected if they are incorrect or if you want to make incomplete information sufficient. You can simply contact us via support@nlegacy.com and let us know your wishes.

6.4 The right to delete data:

You may at any time have the right to delete the personal information used by Northern Legacy except in the following situations:
 

  • You have an unresolved case at customer service

  • You have an open order that has not yet been shipped or only partially shipped

  • You have an economic balance with Northern Legacy, regardless of your payment method

  • You are suspected of having or having misused our service

6.5 The right to object to you based on legitimate interests:

You are entitled to oppose your use of your personal information based on Northern Legacy legitimate interests. Northern Legacy does not continue to use your personal information unless we can prove a reasonable reason for the use, which overrides your wishes and rights and / or based on legal requirements.

6.6 Your right to oppose direct marketing:

You are entitled to oppose direct marketing. You can opt out of direct marketing in the following ways:

  • Following the instructions in the individual marketing email

  • By sending an email to support@nlegacy.com with the subject "Do not want direct marketing" and a text that you do not want to receive marketing.

6.7 The right to limited use:

You are entitled at any time to request limited use of your personal information at Northern Legacy under the following circumstances:

  • If you object to use your personal infromations based on Northern Legacy legitimate interests, Northern Legacy must limit all use of the relevant personal information while verifying whether our legitimate interests are ahead of yours.

  • If you believe your personal information is incorrect, Northern Legacy must limit all use of the data in question while checking the accuracy of these personal information.

  • If the processing is improper, you may oppose deletion of your personal information and instead request limited use of your personal information

  • If Northern Legacy no longer needs your personal information, they are required to make a legal claim.

7. How can you exercise your rights?

At Northern Legacy we take data protection very seriously and therefore we always handle your inquiries according to the above rights. You can always contact us on support@nlegcy.com with the subject "Data Protection -" followed by your request.

8. The right to appeal to a supervisory authority:

If you believe that Northern Legacy is processing your personal information incorrectly, you can always contact us on support@nlegcy.com. You also have the opportunity to appeal to the Data Inspectorate.

9. Updates to our Privacy Policy:

There may be situations, where we need to update our Privacy Policy. The latest version of our privacy policy will always be available on our website. We will notify you of any important changes in our privacy policy, such as changes to the reasons why we use your personal information, who is responsible or your rights.

WANT 10% DISCOUNT ON YOUR NEXT ORDER?

Sign up for Northern Legacys newsletter and get 10% off your next order and receive inspiration and personal recommendations directly in your inbox*


*By signing up, you're accepting our privacy policy